Allah bu milletten razı olsun

Son Güncelleme : 16 Aralık 2017 10:12
Allah bu milletten razı olsun

Suriye'deki zulümden kaçarak Eskişehir'e yerleşen Talip İsmail, 8 çocuğu ile birlikte yaşadıklarını anlatırken gözyaşlarını tutamadı.


Suriye'de akrabaları gözlerinin önünde katledilen aile, milyonlarca Suriyeli gibi kendilerine dost olarak gördükleri Türkiye'ye sığındı. İlk önce sığınmacılar için hazırlanan kamplarda kalan Talip İsmail, eşinin kalp hastalığı sebebiyle 8 çocuğuyla birlikte Eskişehir'e göç etti. Eskişehir'de eşyasız ve eski bir evi kiralayan aile, annelerinin iyi olması için yeni bir mücadeleye daha girişti. Doktorların kadının kalbin üst bölgesinde büyüme tespit etmesi üzerine aileye ameliyatın gerekli olduğu söylendi. Talihsiz kadın ameliyattan korkarak, evine geri döndü. Geçtiğimiz ay içerisinde rahatsızlanan anne, 8 çocuğunu hayatını kaybetti. Bu sırada aile dilencilik yapacak kadar fakirleşti. Çevrede yaşayan vatandaşların durumu fark etmesi üzerine, aileye yiyecek ve biraz da eşya yardımında bulunuldu. Evin erkek çocukları ise çöplerden kağıt toplayarak kardeşlerine bakmaya çalışıyor. Hayat arkadaşının ölmesinden çok etkilenen baba Talip İsmail ise, yaşadıklarını anlatırken gözyaşlarını tutamıyor. Acılı baba, durumun çok zor olduğunu ve dayanamadığını ağlayarak anlattı.

"Allah bu milletten de razı olsun"
10 çocuğu bulanan İsmail Talip, bir kızını Suriye'de, diğerini ise Aksaray'da evlendirdi. Kalan 8 çocuğu ile yaşadıklarını anlatan acılı baba, "Büyük kızım Suriye'de. Onun da çocuğu benim yanımda. 13 yaşına girdi. 3 oğlum, 7 de kızım var. Sanıyorum 3 yıl oldu buraya geleli. Çocuklar önceden tarlada patates işi çalışırlardı. Annelerine meyve suları alıp getirirlerdi. Portakal alırlardı. Anneleri hastaydı, ona bakarlardı. Millet de bize yardım ederdi, Allah bu milletten de razı olsun. Allah kimseye dert vermesin. Antep'de kalırken eşimi çok doktorlara götürdük. Kalp başı çürümüştü. Daha sonra Eskişehir'de doktorlara getirdik ve kalbi büyük dediler. O yüzden de eşim öldü. Doktorlar, 'Niye ameliyat ettirmedin?' diye sordu. 'Valla zorlamadım' dedim, kendisi canına kıymadı, 'Çocuklarımı koklarım' dedi. Ölüm de Allah'ın emridir, elimizden bir şey gelmiyor" dedi.

"Ayrılık zordur insana"
Yaşadıklarına zor dayandığını ağlayarak anlatan İsmail, tarlada işlerin 2 aydır durduğunu ve vatandaşların kendilerine yardım ettiğini dile getirerek "Burada tek odada çocuklarım ile birlikte yatıyorum. Yavrularım kokuma yatıyor. Ben olmasam rezil ve heder olurlar. Ana gitti, baba kaldı. Artık analık da babalık da ben yapacağım. Dünya fanidir, kimseye kalmaz ne yapalım. Sabah yine ağlıyorum, akşam ağlıyorum. Mezara gidecektim, gidemedim. Yarın sabah gideceğim. Ne yapacağım? Ayrılık da zordur insana. Çok zor, çekemiyor insan" diye konuştu. 

Yorumlar (11) / Onay bekleyen (0)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

Aras

16 Aralık 2017 10:14
iyi de kardesim 8 tane çocuk yaparken neyine güvenmiş bu adam , kendi insanımız 1 tane çocukla zar zor geçiniyor kimisi bakamam maddi durumum yetmez diye çocuk yapmıyor

Serdar

16 Aralık 2017 10:45
Aras kardeşim sonuna kadar haklısın.bakıyorum Suriyelilerin yanında 1-2 yaşında çocuklar oluyor. Savaş varken bu çocukları daha nasıl dünyaya getiriyorsunuz vicdansızlar.

Cecey

17 Aralık 2017 01:18
Bugün osmangazi parkında6_7suriyeli 15-16yaşlarında agaçları ellerinde bıçaklarla isim yazıyolar uyardım biraz ilerde yeni yapılan masalara oturup 3 masaya bıçakları sapladılar polisi aradım ama eşim çocuklar yanımda korktukları için bekleyemedim polisi bunlar memleketimizi sahiplendiler şimdiden yetkililerin haberi olsun....

vatandaş

17 Aralık 2017 10:56
elinde son model telefon akşama kadar saçları jöleliyip fotoğraf çekip gezenleride koysanıza bu suriyelilerin

Yapmayın

17 Aralık 2017 06:26
"Mazluma yardım etmek" gibi bir zorunluluğumuz yok. Biz de mazlumuz. Zekat vermenin, hacca gitmenin bile şartları, kıstasları bellidir. Bu ülke kendi evlatlarının boğazından kesip suriyeli doyuracak durumda değildir. Kendi ülkemin yoksul çocuğunun boğazından geçecek 1 damla sütün bile suriyelilere aktarılması doğru değildir.

deniz

16 Aralık 2017 18:23
bırak din dersini nedim...elalemin suriyelisinden bize ne....biz kendimize bakamıyoruz tek çocukla aileler başa çıkamıyor...geleceğin baş belaları bu çocuklar it sürüsü gibi çoğalıyor...bakamayacağın çocuğu niye bilmem nerenden çıkarıyorsun...türkler eşşek gibi çalışsın , bizim vergilerimizle suriyeliler keyif çatsın....yok yaaaaa yok öyle dava....

murat

16 Aralık 2017 21:22
Çarşıda, avmlerde lüks içinde yaşayan bu insanları gördükçe mağdur olan onlarmı yoksa bizmiyiz diye düşünmeye başladık. Çok isteyen bu arkadaşlardan evine alıp barındırabilir. Ancak vatandaş bıktı artık bunlardan.Ayrıca hadiste belirtildiği gibi savaş zamanı vatanını terk eden helak olmayı haketmiştir.

Nedim

16 Aralık 2017 12:47
O' su bu su yok hemşerim ortada olan durum bu! Allah ın emridir garibanlara mazlumlara yardım etmek. Bana ne diyen ancak kendine yapar hesabını da vermeye hazır olacak demektir. Her kim 1 tl. ya da 2 tl. ya da fazlasını verirse ancak kendisi için vermiş olur. Eğer başımızı çevirip görmemezlikten gelirsek, İnsanlığımız erezyona uğramaya başlar. Biz Türk oğlu Türküz avrupalı ya da batılı materyalist alçaklara benzemeyeceğiz hiç bir zaman.

Poyraz

18 Aralık 2017 11:39
ekmek elden su gölden ye iç çocuk yap ne güzel dünya

gürcan

17 Aralık 2017 17:09
verenden eksilmez bu durumdan oda memnun değildir bizde memnun değliz durumu iyi olanda var olmayanda ne yapılacak belli değil

Lutfullah

16 Aralık 2017 21:48
Rızkı veren hűda Size ne oluyor
SAĞLIKLI ADIMLAR  PROJESİ ESKİŞEHİR'DE
SAĞLIKLI ADIMLAR PROJESİ ESKİŞEHİR'DE
Nesttle'nin, Milli Eğitim Müdürlüğü ile birlikte yürüttüğü 'Sağlıklı Adımlar' projesi Eskişehir' de devam ediyor. Proje kapsamında 3.sınıf öğrencilerin sağlıklı beslenmeleri ve fiziksel aktivite konusunda bilinçlendirilmeleri amaçlanıyor.
ALPU OVASI'NA ACELE KAMULAŞTIRMA
ALPU OVASI'NA ACELE KAMULAŞTIRMA
CHP Eskişehir Milletvekili Utku Çakırözer, bugün Resmi Gazete’de yayınlanan karar ile Eskişehir’de yapılması planlanan kömürlü termik santral için ‘Acele Kamulaştırma Kararı’ alındığını belirterek, alınan karara tepki gösterdi.
MİNİKLERDEN ÖRNEK DAVRANIŞ
MİNİKLERDEN ÖRNEK DAVRANIŞ
Odunpazarı Belediyesi, Odunpazarı Kent Konseyi Hayvan Hakları çalışma grubu, Es Çocuk Evi, Odunpazarı Kent Konseyi 75. Yıl Mahalle Meclisi ve mahallede yaşayan hayvan dostları tarafından besleme etkinliği düzenlendi.
1 MAYIS'TA BU YOLLARA DİKKAT!
1 MAYIS'TA BU YOLLARA DİKKAT!
 Eskişehir Emniyet Müdürlüğü, 1 Mayıs kutlamaları nedeniyle güvenlik tedbirleri kapsamında kapatılacak cadde ve sokakların açıkladı. 
ÖLÜMDEN DÖNDÜLER
ÖLÜMDEN DÖNDÜLER
Motosiklet ile otomobilin karıştığı kazada 2 kişi yaralandı. 
TARİHİ MAKİNE HALA ÇALIŞIYOR
TARİHİ MAKİNE HALA ÇALIŞIYOR
Türkiye'ye ilk gelen matbaa basım makinelerinden bir tanesi çalışır durumda halen Sivrihisar'da bulunuyor. 
ESKİŞEHİR'DE BÜYÜK FETÖ OPERASYONU
ESKİŞEHİR'DE BÜYÜK FETÖ OPERASYONU
FETÖ’nün Türk Silahlı Kuvvetleri (TSK) yapılanmasına yönelik Eskişehir merkezli 8 kentte düzenlenen operasyonda 19 şüpheli yakalanarak gözaltına alındı. 
SİNAN ÖZKAR İSTİFA ETTİ
SİNAN ÖZKAR İSTİFA ETTİ
CHP İl Başkanı Sinan Özkar, milletvekilliği aday adaylığı için İl başkanlığı görevinden istifa etti.
DÜNDAR ÜNLÜ ADAY ADAYI OLACAK
DÜNDAR ÜNLÜ ADAY ADAYI OLACAK
AK Parti Eskişehir İl Başkanı M. Dündar Ünlü, milletvekilliği aday adaylığı için görevinden istifa edecek.