AĞAÇ MADENDEN DAHA DEĞERLİDİR

11 Temmuz 2019 17:41
AĞAÇ MADENDEN DAHA DEĞERLİDİR

Cumhuriyet Halk Partisi Eskişehir Milletvekili Jale Nur Süllü Beylikova, Sivrihisar ve Mihalıççık ilçelerinde 5 köyü kapsayacak demir ve nikel madeni alanı genişletmesi için verilen ÇED gerekli değildir kararının Türkiye Büyük Millet Meclis gündemine taşıdı.

Sorular yöneltti

Söz konusu maden ile ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın geçtiğimiz Mayıs ayında ‘ÇED Olumlu Kararı’ verdiğini söylen Süllü “Talep edilen ÇED alanının 1.555,47 hektarlık kısmı orman arazisi, 99,29 hektarlık kısmı ise tarım arazisi. Raporda yaklaşık 187.225 ağaç kesileceğini ifade ediliyor. Alpu Termik Santrali ve Murat Dağı Altın Madeni tehditleri sonrası Eskişehir yeni bir çevre katliamı ile karşı karşıya. Bakanlığın böyle bir katliama onay vermesini kabul etmiyoruz. Eskişehir Kıymetlidir ve şehrimizi korumak için mücadele edeceğiz.” dedi. Süllü, Çevre Şehirlik Bakanı Murat Kurum’a yazılı olarak cevaplaması için çevre kaybı ile ilgili önlemleri olup olmadığı gibi sorular yöneltti.

Yorumlar (16) / Onay bekleyen (0)

Yorumlar editör onayından sonra görünecektir.

Yorum Ekle

murat

12 Temmuz 2019 13:23
sayın süllü. bir şehirde belediye büyük fahiş karla su satamaz. keşke bunlarıda dile getirsenizde sizi samimi bulsak. sayın süllü sizce bir şehirde trafik mi önemlidir yoksa opera senfoni heykeller mi önemlidir? hamamyoluna dikilen ve 4-5 milyona mal olacak projeyi 15 milyona çıkaran o ucube köprü hakkında neler düşünür sünüz? kenar mahalleleri görmeyen belediyelerinizide eleştirebilseniz sizi samimi bulurduk. şu heykellere dağıtılan paralarla fidanlar dikilseydi Eskişehirimin etrafı çoktan orman olurdu. bütün dünyada ülkeler madenlerini değerlendirir. chp neden hep buna engel olur veya olmaya çalışır? chp Türkiyenin partisi değil mi?

kenan

12 Temmuz 2019 01:33
bademlikteki oteliniz ağaçlardan daha mı kıymetliydi de o kadar ağacı telef ettiniz. hamamyoluna ucube köprü yapmak çok mu önemliydi de yedilerdeki ağaçları yok ettiniz. Ilıcada gölet yapmak o kadar önemliyde mi o kadar ağacı yok ettiniz? bırakın bu iki yüzlü tavrı sayın vekil..

Yagmur

12 Temmuz 2019 09:10
Sayın vekil TBMM 600 VEKİL her vekile danışman ve mevcut muhtarlık sıstemi memleketimiz üzerine kamburdur. Lütfen meçlis kürsüsünde dile getirin. Yemin ederim hiç bir millet vekili bunu yapmaz.

deniz rumuza cevap

12 Temmuz 2019 12:54
hamamyolunda, bademlikte, sultandere yolundaki ağaçlar sokulurken nerdeydiniz. mesele ağaç değildi bunu sizde biliyorsunuz mesele agac olsaydi o gun orda olanlar hamayolundada olurdu

onuris

12 Temmuz 2019 10:59
Madenlerin kendilerine kalmasını istiyorlar ki rant elde etsinler .Yoksa ağaç orman insan hiç umurlarında olmaz bunların.Madenler bitecek diye korkuyorlar

Elitçiiiiiiiiiiiiiiii...........

12 Temmuz 2019 00:37
Jaleli , süllolu , sümbüllü , mümbüllü ablam ağaç bir kesersin yerine bin dikersin ama maden yerin altında yatmaz milletin faydasına kullanılır . Tabi sizin sırtınızda yumurta sepeti yok , ortalıkta gezinin adalet , demokrasi , hak , hukuk vs. gibi afilli laflar et birazda çorbaya halk dalkavukluğu kat ne güzel değilmi ? Ne konforlu iş şu CHP milletvekilliği . Madenler yerin altında yatacak devlet dolar verip dışarıdan satın alacak öylemi ? Ondan sonra çıkıp çıkıp devlet CARİ AÇIK veriye veriye veriye diye milleti aldatacaksınız .!

Ukab UKABE

12 Temmuz 2019 00:12
Nasıl yani? Ülke çıkarları daha önemli değil mi? Sizin ait olduğunuz Parti'nin ilçe belediye başkanı Hamamyolu düzenlemesi adı altında bir çok ağaç katletmedi mı,Yalova da benzer bir katliamı yapmadı mı? Ağaç daha önemli mi demiştiniz?

Yirmialtı

12 Temmuz 2019 11:32
Bn süllü diğer partiler de caapeden daha değerlidir Değeriniz beş para etmez

goll

12 Temmuz 2019 11:26
sayın vekilimiz münazara konusu bulmuş kendisi tahta kaşık kullanıyor olmalı ki bir elde iki tahta kaşık şık durur

Mehmet

12 Temmuz 2019 05:40
Biraz da belediyecilik hizmeti verin. Sagda solda nutuk atmakla olmuyor bu işler. 20 senede belediyecilik hizmeti alamayan fevziçakmak mah. Sizin viçdanınıza hitap etmiyor mu. Yere göge sıgdıramadıgımız Büyükşehir Belediyesi ve siz bu mh. Seçimden seçime geldiniz. Bu standar, irdelemeyen, yaşam kalitesini düşünmeyen fevziçakmak mah. Halkının bir kısmı size oy verdi. BİLİN İSTEDİM

serdars

11 Temmuz 2019 22:04
çarşıdan beter oldunuz herşeye karşısınız. peki nasıl kalkinacak bu memleket.termige hayır,santrallere hayır, altın madenine hayır, çelik madenine hayır altın, demir,nikel madenlerine hayır peki sultandere yolundaki ağaçlar sokulurken,hamamyolundan ağaçlar sokulurken, yesillik akliniza gelip erşen hocamiza yanlış yapiyorsun diyebildiniz mi. allah sizlere fırsat vermesin inşallah

Delta

12 Temmuz 2019 18:32
Agac daha önemli ise lütfen evinizden cikin agac kulübeye gecin. Arabayi birakin ve At arabasina binin. Ve Telefon TV Tablet vs. geri verin. HALA SAMIMI misiniz. Ozaman hadi uygulamaya yoksa susun ve heykel dikmege devam o Mermerler maden degil cünkü !!!!!!!!!!!!!!!

mehmet akif torun

12 Temmuz 2019 07:24
Evet ağaç maden den değerlidir. Samimi iseniz odunpazarı belediyesi nin hamam yolu ağaç katliamına da söz ediniz.

T.m

12 Temmuz 2019 13:52
187 225 kesilecek ağacın dalları kesilmesini isteyenlere gelsin

deniz

12 Temmuz 2019 01:27
Eski Hava Hastanesi , sonra Asker Hastanesi , şimdi Yunusemre Devlet Hastanesi İkieylül Hizmet binası olarak kullanılan binanın ; ön bahçesindeki ağaçların kesilmesi için , Sağlık Müdürlüğü tarafından Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kuruluna dilekçe yazıldığı ve Kurulunda onlara cevaben neden keseceksiniz ? diye soru sorduğu gündemi meşgul etmeye başlamıştır...çevre katili AKP zihniyeti sakın böyle bir olaya kalkışmasın insanlar burnundan soluyor artık...her an herşey olabilir....bir gezi parkı vakası daha yaşatmayın....

Ben Fevzi Kibrit

12 Temmuz 2019 13:32
Şu Eskişehirde Fevzi Çakmak Fevzi Çakmak Fevzi Çakmak diye diye amma şikayet ettiniz be kardeşim ya...sizden başka dırlayan yok...eksisiyle artısıyla yaşadığınız şehre şükredin....istanbulda ankarada izmirde antalyada yaşasanız ne yapacaktınız acaba....iki gün sonra 2 metre beze dolayıp yeraltına sokacaklar hepimizi....orda acaba ne diyeceksiniz ? Aloooo vodafone çekmiyor yeraltında , yukardan su sızıyor belediye nerde , ya kardeşim ağacım vardı tepemde birisi kesmiş , yemeğim nerde kaldı kardeşim açlıktan geberdim sırtım karnıma yapıştı....ya akşam maç vardı ama ben nasıl izlerim burda acaba çanak antenmi takdırsaydım mezar taşıma , pazartesi günü tatile gidecektik pazar günü beni buraya getirdiler...şikayet etmeyin kardeşim şükredin !!!!! yoksa hepinize senaryo yazarım ...... :))))))))))